Ons onderwijsconcept richt zich op praktijkleren, zelfontplooiing en identiteitsontwikkeling waarbij we de potentie en het plezier van elke leerling centraal stellen. In een continu proces van motiveren en inspireren stimuleren we nieuwsgierigheid en begeleiden we de jongeren in hun ontwikkeling van leerling naar werknemer, met een sterke focus op collegialiteit en maatschappelijke integratie.
Wij nemen verantwoordelijkheid voor het creëren van maximale kansen voor jongeren die in aanmerking komen voor een indicatie banenafspraak. Dit doen wij door het aanbieden van een opleidingstraject dat belegd is binnen het onderwijssysteem, maar georganiseerd wordt via een vervlechting van het VSO, VO (Pro en VMBO), het MBO, de arbeidsmarkt, de dagbestedingsorganisaties, de gemeente(n), sport-, cultuur- en zorgorganisaties. Iedere partij voegt expertise en faciliteiten toe vanuit de eigen maatschappelijke functie. Hierdoor zijn wij in staat om een passend antwoord te bieden op de disharmonische kanten van zowel de leerlingen, het onderwijssysteem als de arbeidsmarkt.
Wij geloven dat wij de investeerders en aandeelhouders zijn in de toekomst van onze leerlingen en werken alleen met organisaties samen die geloven in de kansen van de leerlingen en ze niet alleen maar gedogen.
Het UTC/Job Academie valt onder de bestuurlijke verantwoordelijkheid van Stichting BOOR.
Algemeen
Binnen het SO/VSO van Stichting BOOR hebben we het onderwijs opgedeeld in fases. Vanuit fase 3 stroomt ongeveer 70% van de jongeren uit naar dagbesteding, arbeid of vervolgonderwijs. Voor de 30% voor wie deze uitstroom op dat moment niet vanzelfsprekend is hebben we een extra fase binnen het onderwijscurriculum ingericht; fase 4. In deze fase nemen de jongeren deel aan trajecten van het UTC of de Job Aacademie om van daaruit uit te stromen naar dagbesteding, arbeid of vervolgonderwijs.
![]()
